Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відсьогодні всі підприємства, установи та організації зобов’язані обслуговувати споживачів виключно українською мовою.
Сьогодні, 16 січня, набула чинності 30 стаття закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», яка зобов'язує всіх постачальників послуг в Україні комунікувати з клієнтами виключно державною мовою.
Однак закон все ж передбачає персональне обслуговування іншою мовою «на прохання клієнта».
«Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи-підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів (крім випадків, встановлених частиною третьою цієї статті), здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.
На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін», - сказано в тексті закону.
Стосується даний закон: супермаркетів, ТРЦ, інтернет-магазинів, кав'ярень, банків, АЗС, аптек, спортзалів, салонів тощо.
У разі порушень з боку працівників сфери послуг або компаній кожен громадянин зможе звернутися до уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня. Він виносить суб'єкту господарювання попередження з 30-денним терміном на його усунення.
У разі систематичних порушень мовного законодавства на порушників будуть накладати штрафи у розмірі 300-400 неоподаткованих мінімумів доходу громадян - від 5100 до 6800 грн.
Зауважимо, що штрафи за порушення «мовного закону» у магазинах та ресторанах платитимуть не безпосередні працівники, які порушили закон, а власники.
Джерело: «Судово-юридична газета»