Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Уряд пропонує ввести нову педагогічну посаду - асистент дитини з особливими освітніми потребами (тьютор)
У Парламенті 5 квітня 2019 року було зареєстровано урядовий законопроект № 10204 "Про повну загальну середню освіту". 9 квітня його було направлено на розгляд Комітету з питань науки і освіти, який визначено відповідальним.
Як зазначається у пояснювальній записці, метою проекту є забезпечення законодавчого підґрунтя для реформування системи загальної середньої освіти. Це сприятиме підвищенню якості освіти та освітньої діяльності, істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості.
Законопроект урегульовує питання доступності та забезпечення рівного доступу дітей до повної загальної середньої освіти, зокрема:
доступності для осіб з особливими освітніми потребами, а також територіальної доступності закладів загальної середньої освіти, обов'язку органів влади забезпечувати відповідну доступність;
забезпечення якості повної загальної середньої освіти та академічної доброчесності у сфері загальної середньої освіти;
мови освіти в закладах загальної середньої освіти;
сертифікації педагогічних працівників;
ресурсного (інформаційного, науково-методичного, матеріально-технічного) забезпечення закладів;
засад здійснення інституційного аудиту;
самоврядування в закладі освіти, зокрема учнівського та батьківського;
прав та обов'язків учасників освітнього процесу;
розмежування повноважень органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у сфері загальної середньої освіти тощо.
Проектом акта передбачено реалізацію 12-річної програми для здобуття повної загальної середньої освіти та проведення зовнішнього незалежного оцінювання по завершенню базової середньої освіти; запровадження сертифікації педагогічних працівників з 1 січня 2019 року, а також введення нової педагогічної посади - асистента дитини з особливими освітніми потребами (тьютора). Асистент дитини може допускатися до участі в освітньому процесі для виконання його функцій виключно за умови проходження спеціальної підготовки, що підтверджена відповідним документом. Умови допущення асистента дитини до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього визначаються МОН.
Джерело: сайт «Юрліга»