flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

«Стаж не загубиться»: як працюватимуть електронні трудові книжки

21 грудня 2019, 09:25

Міністр соціальної політики Юлія Соколовська уточнила, що деякі функції нової системи не можуть запрацювати без рішення Верховної Ради.

Кабінет Міністрів України вже затвердив перехід на електронні трудові книжки, але рішення ще має підтримати Верховна Рада. Міністр в ефірі телеканалу «Україна 24» пояснила, як ця система буде працювати, якщо парламент ухвалить урядовий законопроект.

За словами міністра, українцям не доведеться нікуди звертатися, щоб оцифрувати паперові трудові книжки.

«Ваш роботодавець вносить ваш стаж в електронний реєстр. Уже зараз є реєстр застрахованих осіб, де вказані всі ваші внески. Ви можете подивитися свій стаж, скільки ви внесків робили... Потім там просто збільшиться кількість інформації — де ви працювали, хто був роботодавцем. Буде технічна можливість і в самої людини заповнити те, що не заповнив роботодавець. Зараз цієї функції немає. Але вона може з'явитися після того, як Верховна Рада підтримає законопроєкт», — зазначила Соколовська.

За її словами, у цій сфері є комплексна система захисту інформації, а тому українцям не слід боятися, що дані про їхній стаж зникнуть.

«У нас є резервне копіювання, кібербезпека, і ці речі розвиваються так само стрімко, як розвивається наше життя. Тобто стаж не загубиться», — запевнила міністр.

При цьому заповнювати паперові трудові книжки будуть ще кілька років. «Для цього є перехідний період від трьох до п'яти років. У нас були дискусії, скільки цей період повинен становити, ми пропонували п'ять років», — уточнила Соколовська.

Як повідомлялося, опитані сайтом «Сьогодні» представники кадрових служб вважають, що процес скасування трудових книжок має включати стадію експерименту або тестування. Крім того, раніше HR-фахівці назвали ризики для працівників у разі скасування обов'язкового ведення трудових книжок.