Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Законопроект торкається держслужбовців та членів ВРП, проте судді залишилися поза його дією.
Верховна Рада 2 вересня прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (реєстр № 3623 від 10.06.2020).
Основна ідея законопроекту - запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (Реєстр застрахованих осіб).
У розділі II « Прикінцеві та перехідні положення» проекту запроваджується перехідний 5-річний період для включення до Реєстру відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників. І лише після завершення цих робіт наявні трудові книжки планується видавати працівникам особисто під підпис.
Фахівці звертають увагу, що поза увагою законодавця залишаються питання включення до Реєстру інформації щодо осіб, які не працюватимуть і трудові книжки яких перебуватимуть у них на руках.
Для участі у процедурі обрання (призначення) членів Вищої ради правосуддя кандидат на посаду члена Вищої ради правосуддя буде подавати на один документ менше.
Із переліку, що складає 14 пунктів, виключається копія трудової книжки.
Копія трудової книжки виключається з переліку документів, які подає кандидат на посаду:
Правда, тут виникає колізія, оскільки одночасне збереження добровільного ведення трудових книжок ставить під сумнів доцільність виключення з законів України «Про Рахункову палату», «Національну поліцію» та деяких інших можливості додання до документів особами, які беруть участь у відповідних конкурсах, трудової книжки.
Відомості про складення Присяги державного службовця та посадових осіб місцевого самоврядування вноситимуться замість трудової книжки до Реєстру застрахованих осіб. Це ж саме стосується і прокурорів.
Для участі в доборі кандидатів на посаду прокурора будуть подаватися відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
Інформація про проходження стажування вноситиметься замість трудової книжки до Реєстру застрахованих осіб.
До переліку документів, що посвідчують право на земельну частку (пай) члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства, додаються дані з Реєстру застрахованих осіб. А от тут трудова книжка залишається.
Рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого або переведеного працівника буде вважатися виконаним боржником з дня видання відповідно до законодавства про працю наказу або розпорядження про поновлення стягувача на роботі, після чого виконавець виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.
Сьогодні для виконання рішення необхідно внести запис до трудової книжки.
Трудові книжки не застосовуватимуться для підтвердження факту звільнення з роботи працівника.
У разі затримки видачі копії наказу (розпорядження) про звільнення з вини власника або уповноваженого ним органу працівникові буде виплачуватися середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.
Сьогодні середній заробіток виплачується за затримку видачі трудової книжки.
При цьому залишається незрозумілим, чому роботодавець при звільненні працівника не зобов’язується повернути надану йому при укладенні трудового договору трудову книжку у разі, якщо вона була йому передана працівником.
Також змінюються підстави для визначення строків звернення суду за вирішенням трудових спорів.
Працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, а у справах про звільнення - в місячний строк з дня вручення копії наказу (розпорядження) про звільнення.
Згадка про вручення трудової книжки із КзПП виключається.
А от запровадження посвідчення застрахованої особи в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування планують відтермінувати до 2026 року.
ГНЕУ з сумнівом поставилося до законопроекту, оскільки запровадження електронного обліку такого масштабу потребуватиме не тільки суттєвих коштів на належне комп’ютерне забезпечення, в тому числі програмне, але і людських ресурсів для внесення всіх відомостей в електронну базу.
Крім цього, у проекті потребують врегулювання також питання щодо: надання права та можливості роботодавцю щодо усунення своїх помилок; забезпечення порядку перенесення даних з паперового носія до електронної бази та механізму усунення неузгодженості між ними; узгодження та синхронізації введення однакової інформації з різних джерел тощо.
До речі, суддів цей законопроект не торкається. Щодо них в Раду внесено окремий документ під назвою «Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у зв'язку із запровадженням обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (реєстр. № 3624 від 10.06.2020).
Згідно з ним для участі у доборі кандидат на посаду судді подає замість трудової книжки копію послужного списку (за наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування кандидата на посаду судді.
Раніше розповідалося, чому окремі суди приймають заяви в електронній формі, а інші відмовляються.
Джерело: "Судово-юридична газета"